تبدیل شدن به یک دانش آموز موثر و کارآمد، چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیوفتد، دانش آموزان باید بتوانند اطلاعاتی را که یاد می گیرند بدقیقا بخاطر بسپارند، آن را در زمان های دیگر به یاد بیاورند و در موقعیت های مختلف استفاده کنند. تعدادی از این راهنمایی ها در تمرین روزانه می تواند به شما کمک کند تا از زمان تحصیلتان بیشتر درس بگیرید. ما در این مقاله به برخی نکات طلایی برای یادگیری موثر را برای شما داوطلبان ودانش آموزان قرار داده ایم.

تقویت حافظه
تقویت حافظه

 

نکات طلایی برای یادگیری موثر

۱. مبانی بهبود حافظه

تعدادی از روش هایی که می توانید برای بهبود حافظه خود انجام دهید وجود دارد. راهنمایی های عمومی مانند بهبود تمرکز شما، اجتناب از جلسات گردهمایی و در طول زمان تحصیل شما، زمان خوبی برای شروع هستند، اما درس های بیشتری از روانشناسی وجود دارد که می تواند به طور چشمگیری کارآیی یادگیری شما را بهبود بخشد. برخی از این نکات بهبود حافظه را برای به حداکثر رساندن حافظه و حفظ اطلاعات جدید بررسی می کنیم.

۲. یادگیری چیزهای جدید را ادامه دهید.

یکی از راه های مطمئن برای تبدیل شدن به یک یادگیرنده موثر این است که به سادگی یادگیری را ادامه دهید.

اگر در حال یادگیری یک زبان جدید هستید، باید تمرین زبان را ادامه دهید تا بتوانید دستاوردهای خود را حفظ کنید. این پدیده “استفاده از آن یا از دست دادن آن” شامل یک فرایند مغزی می باشد. اگر می خواهید اطلاعات جدیدی را که آموخته اید، به خاطر داشته باشید، تمرین کنید و تمرین کنید.

۳. با استفاده از روش های متعدد یاد بگیرید.

یکی دیگر از روش های یادگیری استفاده از روش های مختلف برای یادگیری می باشد. به جای گوش دادن به پادکست، که شامل یادگیری شنوایی است، برای تکرار اطلاعات به صورت گفتاری و بصری از یادداشت برداری ، انیمیش سازی و…استفاده کنید. با استفاده از روش های مختلف برای یادگیری ، ذهن خود را تقویت کنید.

براساس تحقیقات انجام شده در بیشتر مناطق مغز که داده های مربوط به یک موضوع را ذخیره می کنند، اتصال بیشتری وجود دارد.

۴. آنچه را که یاد میگیرید آموزش دهید.

تعلیم دهندگان قدیم گفته اند یکی از بهترین روش های یادگیری چیزی است که آن را به دیگری آموزش دهید. با استفاده از روش های مختلف مانند نوشتن یک پست وبلاگ، ایجاد یک پادکست یا شرکت در یک بحث گروهی و… می توانید آموزش را شروع کنید.

۵. استفاده از یادگیری قبلی برای ارتقاء یادگیری جدید

یکی دیگر از روش های عالی برای تبدیل شدن به یک یادگیرنده موثر، استفاده از یادگیری ارتباطی است که شامل ارتباط اطلاعات جدید با چیزهایی است که قبلا می دانید.

بیشتر بخوانید: ده روش نادرست مطالعه

۶. به دست آوردن تجربه عملی

برای بسیاری از دانش آموزان، یادگیری معمولا شامل خواندن کتاب های درسی، حضور در سخنرانی ها یا انجام تحقیقات در کتابخانه یا وب می شود. در حالی که مشاهده اطلاعات و سپس نوشتن آن مهم است، در واقع اعمال دانش و مهارت های جدید در عمل می تواند یکی از بهترین راه های بهبود یادگیری باشد. اگر در تلاش برای به دست آوردن مهارت و توانایی جدید هستید، بر تجربه های عملی تمرکز کنید.

۷. درک چگونگی یادگیری بهترین

یکی دیگر از استراتژی های عالی برای بهبود کارایی یادگیری شما این است که عادت ها و سبک های یادگیری خود را تشخیص دهید. تعدادی از نظریه های مختلف در مورد سبک های یادگیری وجود دارد که می توانند به شما در درک بهتر چگونگی یادگیری کمک کنند. مفهوم سبک های یادگیری موضوع بحث و قابل ملاحظه ای است.

۸. از تست برای تقویت یادگیری استفاده کنید

در حالی که ممکن است به نظر برسد صرف وقت بیشتری برای مطالعه یکی از بهترین راه های به حداکثر رساندن یادگیری است، تحقیقات نشان داده است ، تست هایی که انجام میدهید، به شما کمک می کند مسائل را به یاد بیاورید.

۹. چند وظیفه ای

برای سالهای زیادی تصور می شد ، افرادی که کار چندگانه یا انجام بیش از یک فعالیت را در یک زمان داشتند، بر کسانی که نداشتند برتری داشت. با این حال ، تحقیق در حال حاضر نشان می دهد که چند وظیفه داشتن واقعا می تواند یادگیری کمتری است.

بر اساس تحقیقات انجام شده ، شرکت کنندگان زمان بیشتری را از دست دادند زیرا وظایف به طور فزاینده ای پیچیده شدند.

چگونه می توان از خطرات چند وظیفه ای جلوگیری کرد؟ با تمرکز، توجه خود را به وظیفه در دست بگیرید و کار را برای مدت زمان مشخصی ادامه دهیم

داوطبین و دانش آموزان عزیز برای استفاده از منابع جامع و کامل حرف آخر و مشاوره مشاوران دلسوز موسسه میتوانید با شماره تماس زیر ارتباط برقرار بکنید.

شماره تماس :۰۹۱۹۰۹۷۳۱۶۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست