1. چندروز باقی مانده به کنکور، درس نخوانید؛

 هر چه قرار بوده است بیاموزید را تا کنون آموخته اید و روزهای پایانی فرصت مطالعه، زمان مناسبی برای مطالعه و یادگیری نیست.

چند روز مانده به کنکور

سعی کنید در این مدت به مطالعۀ دفترچۀ خلاصه برداری و فرمول ها بپردازید، تست های ستاره دار را مرور کنید و از خواندن مطالب جدید که یاد نگرفته اید جداً خودداری کنید.

  • سعی کنید در هنگام مطالع و اجرای آزمون ها روی صندلی بنشینید و شایط آزمون کنکور را کاملا شبیه سازی کنید تا در جلسه کنکور آمادگی بیشتر و هماهنگی بیشتری با محیط داشته باشید.
  •  تمرکز کنید.

چند روز مانده به کنکور

  1. چندروز باقی مانده به کنکور، درس نخوانید؛

 هر چه قرار بوده است بیاموزید را تا کنون آموخته اید و روزهای پایانی فرصت مطالعه، زمان مناسبی برای مطالعه و یادگیری نیست.

سعی کنید در این مدت به مطالعۀ دفترچۀ خلاصه برداری و فرمول ها بپردازید، تست های ستاره دار را مرور کنید و از خواندن مطالب جدید که یاد نگرفته اید جداً خودداری کنید.

  • سعی کنید در هنگام مطالع و اجرای آزمون ها روی صندلی بنشینید و شایط آزمون کنکور را کاملا شبیه سازی کنید تا در جلسه کنکور آمادگی بیشتر و هماهنگی بیشتری با محیط داشته باشید.
  •  تمرکز کنید.

چند روز مانده به کنکور

در این روزهای باقی مانده روش های تمرکز در جلسه کنکور را تمرین کنید. موقعیت جلسۀ کنکور استرس زا و متفاوت از همۀ آزمون هایی می باشد که تا کنون در آن ها شرکت کرده اید، و نباید هیچ ثانیۀ هدر رفته ای وجود داشته باشد ؛ چه بسا داوطلبانی که فقط بخاطر یک سوال مشکل یا رفت و آمد های موجود و یا حتی دیدن سایر داوطلبانی که دچار استرس شده اند، تمرکز خود را از دست داده و تا مدت طولانی نتوانسته اند حواس خود را جمع کنند پس ،همۀ تکنیک های افزایش تمرکز را مرور کرده سعی کنید در آن ها به مهارت برسید.برای آشنایی پیدا کردن و مرور تکنیک ها افزایش تمرکز می توانید به مقالۀ تمرکز چیست در سایت ما مراجعه کنید.

  • بخوابید!

در این روز ها به هیچ عنوان از ساعات خواب نزنید که ساعات مطالعۀ بیشتری داشته باشید . شما باید حداقل ۶ ساعت کامل و منظم در طول شبانه روز را بخوابید تا انرژی و استقامت کافی در بدنتان وجد داشته باشد و خسته و بی حواس نشوید.

  • دنبال منفی ها ندوید!

چند روز مانده به کنکور

به هیچ عنوان حاشیه های کنکور را دنبال نکنید. حدالامکان به سراغ شبکه های اجتماعی و شبکه های ارتباطی نروید ، افکار خود را منسجم کنید و سعی کنید استرس را از خود دور کنید. هر روز خود را در دانشگاه و در حال مطالعۀ درس های رشتۀ تحصیلی مورد علاقه و سپس  مشغول بودن به کار خود را تصور کنید و به خود اطمینان بدهید که این اتفاق خواهد افتاد، زیرا من تمام تلاشم را کرده ام و در کنکور عالی ظاهر می شوم.

  • به صداهایی که می گویند چیزی یادت نیست، گوش نکنید.

احساس فراموشی در این روز ها کاملا کاذب است و طبیعی! و به محض مواجه با سوالات همه مطالبی که آموخته اید و به حافظه بلند مدت خود انتقال داده اید بلافاصله خودشان را نشان می دهند ، بنابراین به این مسئله اصلا توجه نداشته باشید.

  • خود را در یک شرایط قرنتینه قرار دهید.

با کسی در مورد کنکور، انتخاب رشته، تراز و رتبه و غیره و ذلک صحبت نکنید. شرایط را طوری محیا کنید که در بهترین حالت خود به سر برید. از محیط ها و افراد استرس زا دوری کنید.

خودتان را خسته نکنید و از قرار گرفتن در کنار افراد مریض و شرایطی که موجب مریضی و ایجاد حساسیت یا خستگی می شود، اجتناب کنید.

  • ۸-     با دوستان و خانوده تان وقت بگذرانید.

چند روز مانده به کنکور

دو یا سه روز مانده به کنکور بیشتر وقت خود را به استراحت و کسب انرژی اختصاص بدهید. با دوستان خود ارتباط بگیرید و در جمع های خانوادگی شرکت کرده کنید اما در مورد کنکور حرف نزنید و به آن فکر نکنید. ذهن خود را رها کرده و غذاهای مورد علاقه تان را بخورید، ورزش کنید و به مغزتان اجازه دهید در یک خلا کامل به سر برد. در هنگام ورزش کردن نباید عضلات خود را خسته کنید  از ورزش های سبک مثل شنا ی آرام و انجام حرکات کششی به مدت چند دقیقه استفاده کنید و یا برقصید.

  • شب قبل از کنکور بیشتر از ۸ ساعت بخوابید.
  • همۀ لوازمی که به جلسۀ کنکور خواهید برد را از چندین روز قبل تر آماده کنید تا چیزی جا نماند. این کار به کاهش استرس شما کمک شایانی خواهد کرد.
  • شب قبل از کنکور دوش بگیرید و تن و روان خود را آرام کنید.
  • در روز کنکور یک لباس گرم بردارید . اگر محیط آزمون سرد بود آن را می پوشید و اگر نه روی صندلی قرار می دهید تا راحت تر بنشینید.
  • در روز آزمون کنکور، صبحانه را هرگز فراموش نکنید. تا با تمام قوا و تمرکز حواس کامل در جلسه حاضر شوید.
  • کمی آب خنک و خوراکی باخود ببرید. می توانید یک بطری آب را از شب قبل در یخچال بگذارید و با خود به جلسه ببرید. از به همراه داشتن خوراکی هایی که آماده و مصرف کردن آن ها زمان زیادی را از شما خواهد گرفت اجتناب کنید. می توانید یک لباس جیب دار بپوشید و در هر دوجیب آن کمی آجیل و یا چیپس میوه بریزید ؛ اینگونه میتوانید  در هنگام تست زدن هرگز از گاهی مقداری از آن ها را بخورید.

چند روز مانده به کنکور

و در پایان جلسه از افرادی که جواب ها و تست ها را باهم مقایسه می کنند، راجع به رشته های مورد علاقه و شرایط استرس زای خود صبت می کنند کاملا دوری کنید و تا آمدن نتایج به استراحت و تفریح بپردازید . و به خود و تواناهایی و زحماتی که کشیده اید ایمان داشته باشید. چطور ممکن است کسی ماه ها زحمت بکشد و ذهن و روان خود را تعلیم دهد و هدف روشن و تکنیک های درس خواندن و تست زدن را بلد باشد ولی موفق نشود؟؟

این جهان عادل تر از این است که زحمات ما را بی جواب بگذارد. پس با تمام توان جلو بروید . به امید موفقیت.

در این روزهای باقی مانده روش های تمرکز در جلسه کنکور را تمرین کنید. موقعیت جلسۀ کنکور استرس زا و متفاوت از همۀ آزمون هایی می باشد که تا کنون در آن ها شرکت کرده اید، و نباید هیچ ثانیۀ هدر رفته ای وجود داشته باشد ؛ چه بسا داوطلبانی که فقط بخاطر یک سوال مشکل یا رفت و آمد های موجود و یا حتی دیدن سایر داوطلبانی که دچار استرس شده اند، تمرکز خود را از دست داده و تا مدت طولانی نتوانسته اند حواس خود را جمع کنند پس ،همۀ تکنیک های افزایش تمرکز را مرور کرده سعی کنید در آن ها به مهارت برسید.برای آشنایی پیدا کردن و مرور تکنیک ها افزایش تمرکز می توانید به مقالۀ تمرکز چیست در سایت ما مراجعه کنید.

  • بخوابید!

در این روز ها به هیچ عنوان از ساعات خواب نزنید که ساعات مطالعۀ بیشتری داشته باشید . شما باید حداقل ۶ ساعت کامل و منظم در طول شبانه روز را بخوابید تا انرژی و استقامت کافی در بدنتان وجد داشته باشد و خسته و بی حواس نشوید.

  • دنبال منفی ها ندوید!

چند روز مانده به کنکور

به هیچ عنوان حاشیه های کنکور را دنبال نکنید. حدالامکان به سراغ شبکه های اجتماعی و شبکه های ارتباطی نروید ، افکار خود را منسجم کنید و سعی کنید استرس را از خود دور کنید. هر روز خود را در دانشگاه و در حال مطالعۀ درس های رشتۀ تحصیلی مورد علاقه و سپس  مشغول بودن به کار خود را تصور کنید و به خود اطمینان بدهید که این اتفاق خواهد افتاد، زیرا من تمام تلاشم را کرده ام و در کنکور عالی ظاهر می شوم.

  • به صداهایی که می گویند چیزی یادت نیست، گوش نکنید.

احساس فراموشی در این روز ها کاملا کاذب است و طبیعی! و به محض مواجه با سوالات همه مطالبی که آموخته اید و به حافظه بلند مدت خود انتقال داده اید بلافاصله خودشان را نشان می دهند ، بنابراین به این مسئله اصلا توجه نداشته باشید.

  • خود را در یک شرایط قرنتینه قرار دهید.

با کسی در مورد کنکور، انتخاب رشته، تراز و رتبه و غیره و ذلک صحبت نکنید. شرایط را طوری محیا کنید که در بهترین حالت خود به سر برید. از محیط ها و افراد استرس زا دوری کنید.

خودتان را خسته نکنید و از قرار گرفتن در کنار افراد مریض و شرایطی که موجب مریضی و ایجاد حساسیت یا خستگی می شود، اجتناب کنید.

  • ۸-     با دوستان و خانوده تان وقت بگذرانید.

چند روز مانده به کنکور

دو یا سه روز مانده به کنکور بیشتر وقت خود را به استراحت و کسب انرژی اختصاص بدهید. با دوستان خود ارتباط بگیرید و در جمع های خانوادگی شرکت کرده کنید اما در مورد کنکور حرف نزنید و به آن فکر نکنید. ذهن خود را رها کرده و غذاهای مورد علاقه تان را بخورید، ورزش کنید و به مغزتان اجازه دهید در یک خلا کامل به سر برد. در هنگام ورزش کردن نباید عضلات خود را خسته کنید  از ورزش های سبک مثل شنا ی آرام و انجام حرکات کششی به مدت چند دقیقه استفاده کنید و یا برقصید.

  • شب قبل از کنکور بیشتر از ۸ ساعت بخوابید.
  • همۀ لوازمی که به جلسۀ کنکور خواهید برد را از چندین روز قبل تر آماده کنید تا چیزی جا نماند. این کار به کاهش استرس شما کمک شایانی خواهد کرد.
  • شب قبل از کنکور دوش بگیرید و تن و روان خود را آرام کنید.
  • در روز کنکور یک لباس گرم بردارید . اگر محیط آزمون سرد بود آن را می پوشید و اگر نه روی صندلی قرار می دهید تا راحت تر بنشینید.
  • در روز آزمون کنکور، صبحانه را هرگز فراموش نکنید. تا با تمام قوا و تمرکز حواس کامل در جلسه حاضر شوید.
  • کمی آب خنک و خوراکی باخود ببرید. می توانید یک بطری آب را از شب قبل در یخچال بگذارید و با خود به جلسه ببرید. از به همراه داشتن خوراکی هایی که آماده و مصرف کردن آن ها زمان زیادی را از شما خواهد گرفت اجتناب کنید. می توانید یک لباس جیب دار بپوشید و در هر دوجیب آن کمی آجیل و یا چیپس میوه بریزید ؛ اینگونه میتوانید  در هنگام تست زدن هرگز از گاهی مقداری از آن ها را بخورید.

چند روز مانده به کنکور

و در پایان جلسه از افرادی که جواب ها و تست ها را باهم مقایسه می کنند، راجع به رشته های مورد علاقه و شرایط استرس زای خود صبت می کنند کاملا دوری کنید و تا آمدن نتایج به استراحت و تفریح بپردازید . و به خود و تواناهایی و زحماتی که کشیده اید ایمان داشته باشید. چطور ممکن است کسی ماه ها زحمت بکشد و ذهن و روان خود را تعلیم دهد و هدف روشن و تکنیک های درس خواندن و تست زدن را بلد باشد ولی موفق نشود؟؟

این جهان عادل تر از این است که زحمات ما را بی جواب بگذارد. پس با تمام توان جلو بروید . به امید موفقیت.

 در صورت داشتن سوال در مورد برنامه ریزی حرف آخر و دریافت محصولات با شماره تلفن زیر با مشاوران ما تماس بگیرید: ۰۹۱۰۰۲۵۴۷۲۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست