1. چندروز باقی مانده به کنکور، درس نخوانید؛

 هر چه قرار بوده است بیاموزید را تا کنون آموخته اید و روزهای پایانی فرصت مطالعه، زمان مناسبی برای مطالعه و یادگیری نیست.

چند روز مانده به کنکور

سعی کنید در این مدت به مطالعۀ دفترچۀ خلاصه برداری و فرمول ها بپردازید، تست های ستاره دار را مرور کنید و از خواندن مطالب جدید که یاد نگرفته اید جداً خودداری کنید.

  • سعی کنید در هنگام مطالع و اجرای آزمون ها روی صندلی بنشینید و شایط آزمون کنکور را کاملا شبیه سازی کنید تا در جلسه کنکور آمادگی بیشتر و هماهنگی بیشتری با محیط داشته باشید.
  •  تمرکز کنید.

چند روز مانده به کنکور

  1. چندروز باقی مانده به کنکور، درس نخوانید؛

 هر چه قرار بوده است بیاموزید را تا کنون آموخته اید و روزهای پایانی فرصت مطالعه، زمان مناسبی برای مطالعه و یادگیری نیست.

سعی کنید در این مدت به مطالعۀ دفترچۀ خلاصه برداری و فرمول ها بپردازید، تست های ستاره دار را مرور کنید و از خواندن مطالب جدید که یاد نگرفته اید جداً خودداری کنید.

  • سعی کنید در هنگام مطالع و اجرای آزمون ها روی صندلی بنشینید و شایط آزمون کنکور را کاملا شبیه سازی کنید تا در جلسه کنکور آمادگی بیشتر و هماهنگی بیشتری با محیط داشته باشید.
  •  تمرکز کنید.

چند روز مانده به کنکور

در این روزهای باقی مانده روش های تمرکز در جلسه کنکور را تمرین کنید. موقعیت جلسۀ کنکور استرس زا و متفاوت از همۀ آزمون هایی می باشد که تا کنون در آن ها شرکت کرده اید، و نباید هیچ ثانیۀ هدر رفته ای وجود داشته باشد ؛ چه بسا داوطلبانی که فقط بخاطر یک سوال مشکل یا رفت و آمد های موجود و یا حتی دیدن سایر داوطلبانی که دچار استرس شده اند، تمرکز خود را از دست داده و تا مدت طولانی نتوانسته اند حواس خود را جمع کنند پس ،همۀ تکنیک های افزایش تمرکز را مرور کرده سعی کنید در آن ها به مهارت برسید.برای آشنایی پیدا کردن و مرور تکنیک ها افزایش تمرکز می توانید به مقالۀ تمرکز چیست در سایت ما مراجعه کنید.

  • بخوابید!

در این روز ها به هیچ عنوان از ساعات خواب نزنید که ساعات مطالعۀ بیشتری داشته باشید . شما باید حداقل ۶ ساعت کامل و منظم در طول شبانه روز را بخوابید تا انرژی و استقامت کافی در بدنتان وجد داشته باشد و خسته و بی حواس نشوید.

  • دنبال منفی ها ندوید!

چند روز مانده به کنکور

به هیچ عنوان حاشیه های کنکور را دنبال نکنید. حدالامکان به سراغ شبکه های اجتماعی و شبکه های ارتباطی نروید ، افکار خود را منسجم کنید و سعی کنید استرس را از خود دور کنید. هر روز خود را در دانشگاه و در حال مطالعۀ درس های رشتۀ تحصیلی مورد علاقه و سپس  مشغول بودن به کار خود را تصور کنید و به خود اطمینان بدهید که این اتفاق خواهد افتاد، زیرا من تمام تلاشم را کرده ام و در کنکور عالی ظاهر می شوم.

  • به صداهایی که می گویند چیزی یادت نیست، گوش نکنید.

احساس فراموشی در این روز ها کاملا کاذب است و طبیعی! و به محض مواجه با سوالات همه مطالبی که آموخته اید و به حافظه بلند مدت خود انتقال داده اید بلافاصله خودشان را نشان می دهند ، بنابراین به این مسئله اصلا توجه نداشته باشید.

  • خود را در یک شرایط قرنتینه قرار دهید.

با کسی در مورد کنکور، انتخاب رشته، تراز و رتبه و غیره و ذلک صحبت نکنید. شرایط را طوری محیا کنید که در بهترین حالت خود به سر برید. از محیط ها و افراد استرس زا دوری کنید.

خودتان را خسته نکنید و از قرار گرفتن در کنار افراد مریض و شرایطی که موجب مریضی و ایجاد حساسیت یا خستگی می شود، اجتناب کنید.

  • ۸-     با دوستان و خانوده تان وقت بگذرانید.

چند روز مانده به کنکور

دو یا سه روز مانده به کنکور بیشتر وقت خود را به استراحت و کسب انرژی اختصاص بدهید. با دوستان خود ارتباط بگیرید و در جمع های خانوادگی شرکت کرده کنید اما در مورد کنکور حرف نزنید و به آن فکر نکنید. ذهن خود را رها کرده و غذاهای مورد علاقه تان را بخورید، ورزش کنید و به مغزتان اجازه دهید در یک خلا کامل به سر برد. در هنگام ورزش کردن نباید عضلات خود را خسته کنید  از ورزش های سبک مثل شنا ی آرام و انجام حرکات کششی به مدت چند دقیقه استفاده کنید و یا برقصید.

  • شب قبل از کنکور بیشتر از ۸ ساعت بخوابید.
  • همۀ لوازمی که به جلسۀ کنکور خواهید برد را از چندین روز قبل تر آماده کنید تا چیزی جا نماند. این کار به کاهش استرس شما کمک شایانی خواهد کرد.
  • شب قبل از کنکور دوش بگیرید و تن و روان خود را آرام کنید.
  • در روز کنکور یک لباس گرم بردارید . اگر محیط آزمون سرد بود آن را می پوشید و اگر نه روی صندلی قرار می دهید تا راحت تر بنشینید.
  • در روز آزمون کنکور، صبحانه را هرگز فراموش نکنید. تا با تمام قوا و تمرکز حواس کامل در جلسه حاضر شوید.
  • کمی آب خنک و خوراکی باخود ببرید. می توانید یک بطری آب را از شب قبل در یخچال بگذارید و با خود به جلسه ببرید. از به همراه داشتن خوراکی هایی که آماده و مصرف کردن آن ها زمان زیادی را از شما خواهد گرفت اجتناب کنید. می توانید یک لباس جیب دار بپوشید و در هر دوجیب آن کمی آجیل و یا چیپس میوه بریزید ؛ اینگونه میتوانید  در هنگام تست زدن هرگز از گاهی مقداری از آن ها را بخورید.

چند روز مانده به کنکور

و در پایان جلسه از افرادی که جواب ها و تست ها را باهم مقایسه می کنند، راجع به رشته های مورد علاقه و شرایط استرس زای خود صبت می کنند کاملا دوری کنید و تا آمدن نتایج به استراحت و تفریح بپردازید . و به خود و تواناهایی و زحماتی که کشیده اید ایمان داشته باشید. چطور ممکن است کسی ماه ها زحمت بکشد و ذهن و روان خود را تعلیم دهد و هدف روشن و تکنیک های درس خواندن و تست زدن را بلد باشد ولی موفق نشود؟؟

این جهان عادل تر از این است که زحمات ما را بی جواب بگذارد. پس با تمام توان جلو بروید . به امید موفقیت.

در این روزهای باقی مانده روش های تمرکز در جلسه کنکور را تمرین کنید. موقعیت جلسۀ کنکور استرس زا و متفاوت از همۀ آزمون هایی می باشد که تا کنون در آن ها شرکت کرده اید، و نباید هیچ ثانیۀ هدر رفته ای وجود داشته باشد ؛ چه بسا داوطلبانی که فقط بخاطر یک سوال مشکل یا رفت و آمد های موجود و یا حتی دیدن سایر داوطلبانی که دچار استرس شده اند، تمرکز خود را از دست داده و تا مدت طولانی نتوانسته اند حواس خود را جمع کنند پس ،همۀ تکنیک های افزایش تمرکز را مرور کرده سعی کنید در آن ها به مهارت برسید.برای آشنایی پیدا کردن و مرور تکنیک ها افزایش تمرکز می توانید به مقالۀ تمرکز چیست در سایت ما مراجعه کنید.

  • بخوابید!

در این روز ها به هیچ عنوان از ساعات خواب نزنید که ساعات مطالعۀ بیشتری داشته باشید . شما باید حداقل ۶ ساعت کامل و منظم در طول شبانه روز را بخوابید تا انرژی و استقامت کافی در بدنتان وجد داشته باشد و خسته و بی حواس نشوید.

  • دنبال منفی ها ندوید!

چند روز مانده به کنکور

به هیچ عنوان حاشیه های کنکور را دنبال نکنید. حدالامکان به سراغ شبکه های اجتماعی و شبکه های ارتباطی نروید ، افکار خود را منسجم کنید و سعی کنید استرس را از خود دور کنید. هر روز خود را در دانشگاه و در حال مطالعۀ درس های رشتۀ تحصیلی مورد علاقه و سپس  مشغول بودن به کار خود را تصور کنید و به خود اطمینان بدهید که این اتفاق خواهد افتاد، زیرا من تمام تلاشم را کرده ام و در کنکور عالی ظاهر می شوم.

  • به صداهایی که می گویند چیزی یادت نیست، گوش نکنید.

احساس فراموشی در این روز ها کاملا کاذب است و طبیعی! و به محض مواجه با سوالات همه مطالبی که آموخته اید و به حافظه بلند مدت خود انتقال داده اید بلافاصله خودشان را نشان می دهند ، بنابراین به این مسئله اصلا توجه نداشته باشید.

  • خود را در یک شرایط قرنتینه قرار دهید.

با کسی در مورد کنکور، انتخاب رشته، تراز و رتبه و غیره و ذلک صحبت نکنید. شرایط را طوری محیا کنید که در بهترین حالت خود به سر برید. از محیط ها و افراد استرس زا دوری کنید.

خودتان را خسته نکنید و از قرار گرفتن در کنار افراد مریض و شرایطی که موجب مریضی و ایجاد حساسیت یا خستگی می شود، اجتناب کنید.

  • ۸-     با دوستان و خانوده تان وقت بگذرانید.

چند روز مانده به کنکور

دو یا سه روز مانده به کنکور بیشتر وقت خود را به استراحت و کسب انرژی اختصاص بدهید. با دوستان خود ارتباط بگیرید و در جمع های خانوادگی شرکت کرده کنید اما در مورد کنکور حرف نزنید و به آن فکر نکنید. ذهن خود را رها کرده و غذاهای مورد علاقه تان را بخورید، ورزش کنید و به مغزتان اجازه دهید در یک خلا کامل به سر برد. در هنگام ورزش کردن نباید عضلات خود را خسته کنید  از ورزش های سبک مثل شنا ی آرام و انجام حرکات کششی به مدت چند دقیقه استفاده کنید و یا برقصید.

  • شب قبل از کنکور بیشتر از ۸ ساعت بخوابید.
  • همۀ لوازمی که به جلسۀ کنکور خواهید برد را از چندین روز قبل تر آماده کنید تا چیزی جا نماند. این کار به کاهش استرس شما کمک شایانی خواهد کرد.
  • شب قبل از کنکور دوش بگیرید و تن و روان خود را آرام کنید.
  • در روز کنکور یک لباس گرم بردارید . اگر محیط آزمون سرد بود آن را می پوشید و اگر نه روی صندلی قرار می دهید تا راحت تر بنشینید.
  • در روز آزمون کنکور، صبحانه را هرگز فراموش نکنید. تا با تمام قوا و تمرکز حواس کامل در جلسه حاضر شوید.
  • کمی آب خنک و خوراکی باخود ببرید. می توانید یک بطری آب را از شب قبل در یخچال بگذارید و با خود به جلسه ببرید. از به همراه داشتن خوراکی هایی که آماده و مصرف کردن آن ها زمان زیادی را از شما خواهد گرفت اجتناب کنید. می توانید یک لباس جیب دار بپوشید و در هر دوجیب آن کمی آجیل و یا چیپس میوه بریزید ؛ اینگونه میتوانید  در هنگام تست زدن هرگز از گاهی مقداری از آن ها را بخورید.

چند روز مانده به کنکور

و در پایان جلسه از افرادی که جواب ها و تست ها را باهم مقایسه می کنند، راجع به رشته های مورد علاقه و شرایط استرس زای خود صبت می کنند کاملا دوری کنید و تا آمدن نتایج به استراحت و تفریح بپردازید . و به خود و تواناهایی و زحماتی که کشیده اید ایمان داشته باشید. چطور ممکن است کسی ماه ها زحمت بکشد و ذهن و روان خود را تعلیم دهد و هدف روشن و تکنیک های درس خواندن و تست زدن را بلد باشد ولی موفق نشود؟؟

این جهان عادل تر از این است که زحمات ما را بی جواب بگذارد. پس با تمام توان جلو بروید . به امید موفقیت.

 در صورت داشتن سوال در مورد برنامه ریزی حرف آخر و دریافت محصولات با شماره تلفن زیر با مشاوران ما تماس بگیرید: ۰۹۱۰۰۲۵۴۷۲۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست